مهد عسل بهشتي براي نوگلها

چگونه باید در بازی مشارکت داشت؟(کارگاه مادر و کودک مقطع پیش دبستانی)#2

1392/3/21 11:29
نویسنده : سعید وزیرزاده
984 بازدید
اشتراک گذاری

 

حال چگونه باید در بازی مشارکت داشت؟

آیا والدین باید خود بازی را انتخاب کنند یا  تصمیم گیری در این باره را برعهده کودک بگذارند؟ به گفته روان شناسان و کارشناسان آموزشی برای اینکه حضور پدر و مادر در بازی بیشترین اثرگذاری را داشته باشد، آنها تنها باید شرایط سالم برای بازی فرزند خود را فراهم آورند، بنابراین اجازه بدهند کودک با قدرت خلاقیت خود بازی را انتخاب و اداره کند. شما فقط همبازی هستید و نباید خواست خود را به دختر یا پسرتان تحمیل کنید.

6

 

 

وارد دنیای کودکانه فرزند خود شوید، تعداد سال هایی که در روزشمار عمرتان ورق خورده است را فراموش کنید و فقط همبازی باشید. هم ردیف با فرزندتان و همپای او در بازی، شاید و تلاش کنید، ضمن اینکه انتقال مفاهیم آموزشی به او را به خاطر داشته باشید.

شکوفاسازی استعدادهای کودکان یکی دیگر از نتایج مثبت بازی در این دوره سنی است و به دنبال آن، حضور والدین در کنار فرزندان می تواند به این امر جهت دهد، ضمن اینکه به شناخت بهتر آنها از توانایی های بالقوه کودک کمک می کند.

توجه داشته باشید، بازی هایی که نیاز به خلاقیت و ابتکار دارد نقش مهمی در شکوفاشدن توانایی و استعداد کودک داشته و می تواند راهنمایی باشد برای آموختن یک مهارت در دوران بزرگسالی. مهارتی که کودک توانایی آن را بیش از سایر موارد دارد.

بازی در کنار والدین و ایجاد این امکان که کودک خود برای نقش هایی که در بازی به عهده دارد تصمیم بگیرد، می تواند تمرینی باشد برای استقلال وی در دوران بزرگسالی، اینکه بتواند در موقعیت های حساس زندگی بهترین تصمیم را بگیرد.

البته از این کارکرد نیز غافل نشوید، حضور پدر و مادر در بازی و مشارکت آنها می تواند مشورت گرفتن از افراد با تجربه و بزرگسال را نیز به کودک آموزش دهد. موضوعی که نباید از اهمیت آن غافل شد.

6

6

95

79

99

3

8

9

12

14

15

61

9

3

32

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)